OFFLINE drukwerk vs ONLINE media

Soms hoor je wel eens zeggen dat offline drukwerk een stille dood aan het sterven is en steeds meer en meer verdrukt wordt door de opkomst van digitale media. Iedereen is tegenwoordig bezig met social media, e-mailen,… alles staat op het net. Kranten en tijdschriften hebben de dag van vandaag allemaal een digitaal platform.

Heeft drukwerk dan eigenlijk nog zin zou je je kunnen afvragen?

Hierbij enkele puntjes die je kunnen overtuigen om toch nog die ene brochure, dat exclusieve magazine of die verrassende folder of flyer te laten maken:

  • Mensen zijn nieuwsgierig van aard. Een goed vormgegeven brochure of folder wekt die nieuwsgierigheid nog beter op met een verrassende zelf-gestylede foto op de cover of een interressante boodschap binnenin.
  • Drukwerk is rustgevender voor uw ogen en kan op elke gewenste locatie gelezen worden
  • Een goede folder is een uitstekend “doorwijsmiddel” naar digitale media. De twee staan dus volledig naast elkaar en zijn dus evenwaardig.
  • “Ouderwetse” druktechnieken worden steeds meer en meer opnieuw gewaardeerd. Een firmakaartje met een blinddruk, typodruk of een foliedruk zullen zeker een goede eerste indruk maken.
  • Heb je een groot aanbod producten en wil je deze op een overzichtelijke manier presenteren bij potentiele klanten dan is een handige catalogus zeker op zijn plaats. De klant kan bladeren en heeft een mooi overzicht van alle artikelen. Met een goed vormgegeven brochure of folder overtuig je je klanten om meer dienst of producten bij jou af te nemen.

Vervolgens is de stap naar een digitale webshop snel gemaakt.

Met de brochure in de hand kan dan gemakkelijk gerefereerd worden naar de webshop.

  • Een mooi ontworpen en fraai afgewerkt drukwerk biedt een nieuwe mogelijkheid om je te onderscheiden in de massa. Een folder of brochure gedrukt op een zorgvuldig geselecteerde papiersoort die goed aanvoelt en lekker ruikt, met de perfecte typografie, met mooie kwaliteitsfoto’s (speciaal voor het ontwerp gemaakt) en met de intensiteit en scherpte van een PMS steunkleur, zal zeker indruk maken. En wat te denken van de vele mogelijkheden van vernis, laminaat, kapvorm, verschillende manieren van vouwen en inbinden.
  • Drukwerk biedt je hiermee de kans om op te vallen en er “uit te springen”.
  • Uit onderzoek is gebleken dat bij gedrukte magazines de advertenties niet als storend worden ervaren. De lezer neemt er dan ook aandachtiger kennis van. In een magazine of brochure is reclame meer iets dat je verwacht. Online worden de meestal “popup” advertenties als vervelende bijkomstigheden ervaren en er wordt dan ook veel minder aandacht aan besteed.
  • Iets tastbaar afgeven bij een (potentiële) klant geeft een ander gevoel dan een e-mail of website.
  • De kwaliteit van de inhoud is vaak hoger en betrouwbaarder dan bij online media. Vooral voor bedrijven die kwaliteit, betrouwbaarheid en consistentie willen uitstralen is drukwerk een absolute meerwaarde. Mooi verzorgd drukwerk kan deze indruk over uw bedrijf alleen maar bevestigen.
  • Het combineren van offline en online is zeker noodzakelijk voor het succesvol bereiken van al je doelgroepen
  • Offline drukwerk gebruiken om je website aan te prijzen blijkt dus zeker en vast heel effectief te werken.
  • Een voordeel bij online media is dat er onmiddellijk kan geupdated worden indien nodig.
  • Bij online media wordt het publiek sneller bereikt en via verschillende kanalen.
  • Online media is ideaal voor onmiddellijke polls, enquêtes en reviews bij het publiek.
  • Online media worden steeds meer open source, je krijgt toegang tot een artikel wanneer je je registreert, wat dan weer goed is voor de inkomsten uit advertenties.

Bij Comsa! Kun je terecht voor zowel OFFLINE drukwerkwerk als voor ONLINE media.

We bekijken graag samen met jou wat nu de perfecte MIX kan zijn om zo optimaal mogelijk je bedrijf of je product in de kijker te zetten.