Hoe maak ik een goede contact pagina?

Een contactpagina is vaak een druk bezochte pagina op je website. Daarom is het van van cruciaal belang dat de informatie die er aanwezig is, makkelijk te lezen en te begrijpen is.

Enkele veel voorkomende onderdelenop een contact-pagina zijn:

  • Adresgegevens
  • Contactgegevens
  • Financiële gegevens
  • Formulier
  • Kaart (zoals vb een Google Maps kaart)

 

Adresgegevens

De adresgegevens op de contactpagina 

Contactgegevens

Als de bezoekers van je website op de contact-pagina zitten, willen ze hoogstwaarschijlijk contact opnemen (duh). Zorg er dan zeker voor dat dit niet ver weg zit.  Laat je telefoonnummer of e-mailadres prominent aanwezig zijn, zodat mensen je snel en makkelijk kunnen bereiken.

Financiële gegevens

Formulier

Een contactformulier biedt de mogelijkheid aan de bezoeker om zijn vraag of opmerking te stellen via het formulier, zonder dat de bezoeker een e-mailprogramma moet openen.

Enkele tips bij het opstellen van het formulier

Hou het kort!  Plaats niet te veel velden in het formulier. Het zorgt ervoor dat mensen sneller afhaken.

Laat het * achterwege.  Plaats liever een veldje ‘optioneel’ bij het formulier. De bezoekers voelen zich op die manier minder verpilcht om iets in te vullen.

Vraag enkel essentiële data en laat vb het telefoonnummer optioneel.  Het belangrijkste is dat er een eerste contact is met de klant, alle andere informatie kan dan volgen. Je wil toch geen klant verliezen omdat hij z’n telefoonnumer in eerste instantie niet wenst te geven?

Kaart (zoals vb een Google Maps kaart)

Een Google Maps kaart is altijd een goed idee. Je geeft meteen een beeld waar je bedrijf gelegen is.  Het geeft een bepaalde rust als je weet waar je precies moet zoeken als de bezoeker langs moet komen.