Verhoog uw omzet met Google Adwords.

16 november 2011 in "Internet" Verhoog uw omzet met Google Adwords.

Uw website is het verlengde van uw bedrijf en biedt potentiële klanten de mogelijkheid om meer informatie te krijgen over uw diensten en producten. Het is dus van essentieel belang dat uw website veel bezoekers heeft die geïnteresseerd zijn in uw product. Als u een webshop heeft en producten online verkoopt, is dit des te belangrijker.

Een bezoeker van uw website kan er een product aanschaffen, uw adresgegevens opzoeken, bedrijsgegevens raadplegen, een contactformulier invullen of inschrijven op uw online nieuwsbrief. Een dergelijke activiteit noemt men een conversie.

Kortom: Het is dus belangrijker om veel bezoekers naar uw website te halen die conversies uitvoeren, dan om gewoon veel bezoekers te lokken naar uw site. Een ideaal marketingmiddel om de juiste mensen met uw merk, product of website kennis te laten maken is Google AdWords.

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is één van de meest efficiënte manieren om met een beperkt budget meer gerichte bezoekers naar uw site te halen op een korte termijn.

U maakt een advertentie die getoond wordt wanneer iemand in Google een bepaald trefwoord zoekt. Deze advertentie bevat een stuk tekst en een link naar een bepaalde pagina van uw website. Het vertonen van deze advertentie kost u niks. Enkel wanneer iemand er op klikt en dus op uw site terecht komt, betaalt u een bepaald vooropgesteld bedrag, meestal tussen € 0,05 en € 1,00 per klik.

Een voorbeeld van een Google AdWords advertentie in de zoekresultaten van Google

De prijs per klik wordt bepaald volgens een veilingsprincipe. Als u een advertentie wenst te koppelen aan het keyword kleding dan zal u allicht niet de enige zijn die dit kernwoord wenst te gebruiken. Kiest u voor een specifiekere term als galakledij dan zal er minder concurrentie zijn, en kan u een goedkopere cost per click (CPC) bekomen.

Aangezien uw advertentie of gesponsorde link enkel getoond wordt wanneer een bepaalde zoekterm ingegeven werd, zal de kans groter zijn dat de bezoeker die op uw site terechtkomt via deze link overgaat tot een conversie.

Ik wil aan de slag met Google AdWords

Bij het starten van een Google AdWords-campagne is het belangrijk om op zoek te gaan naar de relevante trefwoorden voor uw website. Ook is het van essentieel belang dat u een bepaald budget vooropstelt en verspreidt over verschillende advertenties.

Als uw firma regionaal werkt, is het ook interessant om enkel regionaal te adverteren, zodat iemand uit de andere kant van het land niet op uw website terechtkomt via AdWords, als deze toch niets zal kopen omdat die de afstand te ver vindt.

De tekst van uw advertentie zal tussen tien andere advertenties staan, dus is het belangrijk om op te vallen met de tekst die u hierin hanteert.

Bij Comsa! begeleiden we u graag in de opstart van uw Google AdWords-campagne en doen wij het marketingwerk voor u zodat u zich op uw core business kan focussen en u geen kopzorgen heeft aan uw advertenties. 

In onze mediamix, de jaarplanning van uw reclame op basis van uw budget, nemen wij nu ook steeds meer een Google AdWords campagne op, aangezien de resultaten hiervan verbluffend zijn.

Als u meer informatie wenst bij het opzetten van uw Google AdWords campagne helpen wij u graag verder.