• Comsa
  • Blog
  • Tips
  • Een handtekening maken en toevoegen aan je e-mail in Outlook 2010

Een handtekening maken en toevoegen aan je e-mail in Outlook 2010

9 maart 2012 in "Tips" Een handtekening maken en toevoegen aan je e-mail in Outlook 2010

Je kan voor je e-mailberichten persoonlijke handtekeningen maken die tekst, afbeeldingen, uw elektronische visitekaartje, links, je firmalogo of zelfs een afbeelding van je handgeschreven handtekening kunnen bevatten.

Deze handtekening kan automatisch worden toegevoegd aan berichten die je verzendt, of je kan handmatig een handtekening toevoegen in je e-mail wanneer nodig.

Om een handtekening te maken in Outlook 2010 kan je volgende handleiding volgen.

Een handtekening maken in Outlook 2010

  1. Open een nieuw bericht. Klik op het tabblad Bericht in de groep Toevoegen op Handtekening en klik vervolgens op Handtekeningen.
  2. Klik op Nieuw op het tabblad E-mailhandtekening.
  3. Typ een naam voor de handtekening en klik vervolgens op OK.
  4. Typ in het vak Handtekening bewerken de tekst die u in de handtekening wilt opnemen.
  5. Als u de tekst wilt opmaken, selecteert u de tekst en gebruikt u de opmaak- en stijlknoppen voor de gewenste opties.
  6. Als u naast tekst nog andere elementen wilt toevoegen, klikt u op de plek waar u het element wilt invoegen en voert u een van de volgende handelingen uit:
Opties Procedures
Een elektronisch visitekaartje toevoegen Klik op Visitekaartje en klik in de lijst Opgeslagen als op een contactpersoon. Klik vervolgens op OK.
Een hyperlink toevoegen Klik op  Hyperlink invoegen, typ de gegevens of blader naar een hyperlink, selecteer deze door erop te klikken en klik vervolgens op OK.
Een afbeelding toevoegen Klik op de knop  Afbeelding invoegen, blader naar een afbeelding, selecteer deze door erop te klikken en klik vervolgens op OK.
  1. Klik op OK om het maken van de handtekening te voltooien.

 Opmerking    De handtekening die u net hebt gemaakt of gewijzigd, wordt niet weergegeven in het momenteel geopende bericht; u moet de handtekening in het bericht invoegen.

Een handtekening toevoegen aan je berichten in Outlook 2010

Handtekeningen kunnen automatisch worden toegevoegd aan alle berichten die u verzendt, of u kunt kiezen welke berichten een handtekening bevatten.

 Opmerking    Elk bericht kan slechts één handtekening bevatten.

Een handtekening automatisch invoegen

  1. Klik op het tabblad Bericht in de groep Toevoegen op Handtekening en vervolgens op Handtekeningen.
  2. Klik onder Standaardhandtekening kiezen in de lijst E-mailaccount op een e-mailaccount waaraan u de standaardhandtekening wilt koppelen.
  3. Selecteer de handtekening die u wilt toevoegen in de lijst Nieuwe berichten.
  4. Als u een handtekening wilt toevoegen wanneer u berichten beantwoordt of doorstuurt, selecteert u de handtekening in de lijst Antwoorden en doorgestuurde berichten. Als u dit niet wilt, selecteert u Geen.

Een handtekening handmatig invoegen

  • Ga in een nieuw bericht naar het tabblad Bericht en klik in de groep Toevoegen op Handtekening. Selecteer vervolgens de gewenste handtekening.

 

 Tip    Als u een handtekening uit een geopend bericht wilt verwijderen, selecteert u de handtekening in de berichttekst en drukt u op Delete.

(Bron: Microsoft.com)

Meer informatie

Zit je toch nog met vragen over het toevoegen van je handtekening? Contacteer ons en wij helpen je graag verder. 

Via deze slideshow krijg je ook een duidelijk beeld van hoe je je handtekening kan toevoegen in Outlook 2010.